Hoe maak je een aantrekkelijk LinkedIn profiel?

Hoe maak je een aantrekkelijk LinkedIn profiel?

 

4 Tips die echt werken! Veel profielen op LinkedIn zijn niet optimaal. Nog steeds zie ik vaak "op zoek naar.." voorbij komen of "beschikbaar". Dat soort titels zorgen er nou net niet voor dat werkgevers en recruiters interesse hebben in je profiel en verder kijken. En het gaat nu juist om gezien worden zodat mensen aan je denken als er een interessante opdracht of werkmogelijkheid voorbij komt. Toch?

Ik las vanmorgen tijdens het ontbijt het artikel van Melanie L. Denny en deel dit graag met jullie allen.

 

Tip 1) Gebruik niet je laatste functietitel als hoofdtitel (de regel die verschijnt onder je naam)

Dit roept het gevoel SAAI op en voegt absoluut niets toe aan de profilering van jezelf. Gebruik die kernwoorden waarvan je wilt duidelijk  maken dat die het beste bij je passen. En iets zegt over jouw toegevoegde waarde. Hierbij een paar voorbeelden:
  • Dit is voor een verkoper in de voedselindustrie: Verkoopspecialist | Voedselindustrie Expert | Accountmanager - expert in het creëeren van nieuwe verkoop
  • Dit is er een voor een projectmanager: Project, proces en verandermanagement expert: Out-of-the-Box managementstijl dat een team leidt naar succes!
Deze voorbeelden gebruiken kernwoorden en de woorden geven ook duidelijk weer wat jouw toegevoegde waarde is. Dat is waar recruiters en werkgevers op letten oftewel screenen.
Nog even een ander punt over je titel. Gebruik niet "op zoek naar.. " , "beschikbaar" of "toe aan een nieuwe uitdaging" of "in between jobs". Dit komt over als dat je wanhopig op zoek bent naar werk en je mist de kans om met een paar woorden te laten zien wat je in huis hebt. 
 
Tip 2) Voorkom dat je je C.V. knipt en plakt in je samenvatting
LinkedIn is een professionele site alleen is het geen reclamebord voor jouw C.V. LinkedIn biedt je de gelegenheid om jezelf te presenteren en de samenvatting gebruik je om nog meer te vertellen over jouw persoonlijkheid en drijfveren die je eigenlijk niet in een C.V. plaatst. Kortom, maak gebruik van deze extra mogelijkheid om jezelf te promoten. Gebruik ook hier weer kernwoorden, geef aan wat jij te bieden hebt en geef de lezer inzicht in jouw als persoon.
Mensen nemen andere mensen aan. Het is dus niet nodig om te formeel te zijn op LinkedIn. We zijn allemaal mensen..
Luister, mensen nemen andere mensen aan. Voor werk, een opdracht, een baan, een samenwerking. Het is niet nodig om te formeel te zijn op LinkedIn, het zijn ook mensen. Praat over jezelf in de ik-vorm, vertel wat over je carrière, vertel waarom je doet wat je doet (HET MEEST BELANGRIJKE) dus wat is je passie, je talent, je competenties en wat is je inspiratie. Sommige onderdelen waar je trots op bent, mag je best vet maken. (dik lettertype). Begrijp je waar ik heen wil?
 
Tip 3) Gebruik een profielfoto
Je profiel wordt  7x meer bekeken als je een profielfoto hebt. Als ik kijk naar mijzelf, vind ik het lastig als ik connectie verzoeken krijg van mensen zonder foto. Dan vraag ik mijzelf toch af, wie is dat en wie zit daarachter.
Laat die angst voor een foto nou eens los. Trek zakelijke kleding aan, lach en poseer. Een goede profielfoto is een recente foto van je gezicht, met professionele kleding en een warme glimlach. Zorg ervoor dat je direct in de camera kijkt, dan kom je betrouwbaarder over. 
Gebruik geen foto van jezelf met je kind of gezin. Nogmaals, het is een professionele site. Natuurlijk is familie heel belangrijk, het is niet waar het om draait op LinkedIn. Bewaar dat voor Instagram, Snapchat en een privé account op Facebook. (Ik adviseer twee accounts op Facebook, 1 voor zakelijk gebruik aangezien er heel veel vacatures op staan die niet op LinkedIn staan én 1 voor privégebruik die je dan ook beperkt zichtbaar maakt)
Dus allen, gebruik een professionele, zakelijke profielfoto. Een verkeerde foto zorgt dat je profiel niet bekeken wordt. 
 
Tip 4) Zorg ervoor dat je een compleet profiel hebt
Zorg voor een All-Star profiel. Dat betekent dat je de volgende punten hebt ingevuld:
  • je branche (industry) en locatie
  • je huidige werkervaring met een omschrijving
  • twee laatste werkervaringen
  • je gevolgde opleiding
  • je vaardigheden (skills) minstens 3
  • een profielfoto
  • en minimaal 50 connecties
 
Ga aan de slag met deze tips en zorg voor een profiel die opvalt!Indien je hulp nodig hebt, doe dan gerust mee met de workshop Linkedin profiel op 20 mei. Dit kan ook individueel natuurlijk. Mail gerust voor informatie daarover naar info@entrena.nl
 
Success is a journey, follow your own route ~Entrena
SHARE:

Reageer

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Reacties

Archief

2017
mei
Vastzitten in je eigen patroon en gedachten
24-05-2017 door Linda Krohne
februari
2016
oktober
Do more of what makes you happy
08-10-2016 door Linda Krohne
april
Ik weet niet of ik het wel kan
15-04-2016 door Linda Krohne
Netwerk je naar Werk
06-04-2016 door Linda Krohne
maart
Verleid de recruiter
25-03-2016 door Linda Krohne
Success is a Journey, follow your own route
18-03-2016 door Linda Krohne
Succes is a journey
15-03-2016 door Linda Krohne
2015
december
Bericht December
16-12-2015 door Linda Krohne
januari
Bericht januari 2015
16-01-2015 door Linda Krohne
route
Postbus 719
7400 AS DEVENTER
The Netherlands
route
Marchantstraat 4
7333 GT Apeldoorn
The Netherlands
route
+31 6 28 31 10 33

KvK: 63284073

Bel mij terug

Stuur een bericht